Over Ons

Wie zijn wij

"Fotoclub Focus Udenhout" is een kleine fotoclub die meer als 30 jaar bestaat uit enkele fanatieke hobbyfotografen uit Udenhout en omgeving.

Nieuwe leden zijn welkom bij "Fotoclub Focus Udenhout". Neem voor meer informatie over een lidmaatschap contact op via onze contactpagina.

Het lidmaatschap is gratis.

De doelstelling van Fotoclub Focus is, om van elkaar te leren door ervaringen op fotografisch gebied met elkaar te delen om zodoende op een hoger niveau te komen.

"Fotoclub Focus Udenhout" is gesetteld aan de Vriesdonk te Biezenmortel.

De fotoclub kan gebruik maken van een fotostudio met studioflitsers, verder hebben we fotolijsten en foto-expositie panelen met verlichting ter beschikking voor het houden van exposities.

Voor onze exposities drukken we zelf onze foto's af

Aan een goede sfeer wordt veel waarde gehecht.

Deze zoomburst foto is gemaakt met de Sluitertijdvoorkeuze stand. Sluitertijd 2,5 sec; Diafragma f/14; ISO 50; Brandpuntafstand 66mm; Belichtingscompensatie + 0,3 sec. Fotografie: Peter van Kollenburg

Wat doen wij

De clubleden komen regelmatig op donderdagavond onder het genot van een kopje koffie bij elkaar voor diverse activiteiten.

We bespreken dan elkaars foto's die we in de voorgaande weken hebben gemaakt.

We werken aan diverse onderwerpen in onze ontmoetingsruimte. Onderwerpen zoals high-Key fotografie, low-Key fotografie, macrofotografie, druppelfotografie en portretfotografie komen daar regelmatig aan de beurt.

Ook aan HDR, Urban fotografie, stillleven, architectuur- en landschapsfotografie wordt veel aandacht besteed.

We trekken we er in groepsverband op uit om diverse onderwerpen te fotograferen.

We houden foto-exposities en bezoeken ook regelmatig andere Fotoclubs in de regio om daar het werk van de leden te bekijken en te beoordelen.

Ook wordt er veel aandacht besteed aan de techniek van het fotograferen en de uitleg van fotocamera's.

De fotoclub organiseert jaarlijks een expositie met werk het van de leden waar altijd veel belangstelling voor is.